De eerste weken van een pup zijn heel belangrijk. In deze fase wil je een liefdevolle relatie met je pup opbouwen en de pup tegelijkertijd goede gewoontes aanleren. Dat gaat namelijk veel makkelijker dan slechte gewoontes afleren! Tijdens de puppycursus bij Doderer Hondenschool in Leiderdorp/Leiden gaan we daar dan ook meteen mee aan de slag.

Vanaf de eerste les leer je jouw puppy opvoeden met behulp van positieve beloningen. Zo krijg je de hond enthousiast om onder andere zonder te springen rustig mee te lopen aan de riem en te luisteren naar commando’s zoals ‘zit’ en ‘lig’. Net als bij mensen heeft elke hond zijn eigen karakter, dat maakt jouw hond zo uniek! Tijdens de puppytraining krijg je dan ook inzicht in het gedrag en de communicatie van jouw pup. Ook besteden we aandacht aan de sociale en lichamelijke ontwikkeling van je hond en leer je jouw pup te lezen aan de hand van zijn/haar lichaamstaal.

Onze hondentrainingen zijn erop gericht dat alles wat we in de praktijk tijdens de puppycursus oefenen, eenvoudig is toe te passen in het dagelijks leven. Zo ga je makkelijk zelf aan de slag om jouw puppy ook in en rondom het huis op te voeden en in deze belangrijke levensfase van de hond een liefdevolle relatie op te bouwen.

Wat leert de hond tijdens de puppycursus?

Tijdens de lessen leert de hond met behulp van diverse oefeningen onder andere:

• te reageren (kijken en komen) op zijn/haar naam
  • netjes naast de eigenaar te zitten en liggen
  • mee te lopen aan de vaste lijn zonder te trekken
  • een gebits- en lichaamscontrole rustig te ondergaan
  • lekker te spelen en ravotten

Voor welke honden is de puppycursus geschikt?

De puppytraining is geschikt voor pups vanaf 9 weken. Alle rassen en kruisingen zijn welkom!

Het is verplicht je hond volledig te laten inenten. Voor de puppycursus is een bewijs van de eerste twee entingen voldoende. Graag bij de eerste les het entingenboekje meenemen.

Nog meer handige tips voordat je met de eerste les begint? Lees dan ons blogartikel ‘De eerste keer naar hondentraining: wat kan je verwachten?’

Verdere cursusinfromatie puppycursus

• Voor specifieke tijden en data, check onze agenda.
  • De cursus vindt plaats op het hondentrainingsterrein van Doderer Hondenschool in het Ghoybos (Leiderdorp/Leiden/Oud Ade).

Ik wil me aanmelden voor Puppycursus