hoogtesprong-funtraining

De naam van deze cursus zegt het al, bij funtraining gaat het erom op een leuke en ontspannen manier lekker bezig te zijn met de hond. Je maakt kennis met diverse onderdelen uit verschillende hondensporten. De ultieme gelegenheid om samen met je hond te ontdekken waar de talenten van jouw hond liggen en waar jullie samen plezier aan beleven.

Agility, balans en bovenal plezier!

In deze cursus ligt de nadruk op het samen met je hond plezier beleven aan leuke oefeningen. Elke les is weer een verrassing wat je gaat doen! We raken diverse hondensportdisciplines aan. Zo besteden we aandacht aan behendigheid (agility) en gaan we hindernissen oefenen als slalom, tunnels en hoogtesprongen. We oefenen op balans en coördinatie bij de hond, we leren de hond  leuke trucs aan en voegen competitieve spelelementen toe. Ook de reguliere gehoorzaamheid (obedience) wordt niet vergeten! We blijven ook tijdens de funlessen trainen op het netjes naast wandelen (volgen), zitten en wachten. Kortom: elke les een waar feestje!

funtraining-balans
parcours-lopen-funtraining
funtraining-DodererHondenschool

Voor welke honden is de Funtraining geschikt?

Deze training is in principe geschikt voor honden van alle leeftijden en rassen. Het is een leuke manier om actief bezig te zijn met je hond en kennis te maken met sport&spel voor de hond. De oefeningen worden aangepast naar leeftijd en niveau van de hond. De minimale eis die we hanteren is dat de hond een puppycursus en minstens één gedrag- en gehoorzaamheidscursus – bij ons of een andere hondenschool – heeft gevolgd. Dit, omdat het ontzettend belangrijk is dat de hond de basiscommando’s kent en opvolgt, en sociaal is naar andere honden in de groep. De trainingsgroepen worden ingedeeld naargelang ervaring en leeftijd van de hond.

Verdere cursusinformatie Funtraining

• Voor specifieke tijden en data, check onze agenda.
  • De cursus vindt plaats op het hondentrainingsterrein van Doderer Hondenschool in het Ghoybos (Leiderdorp/Leiden/Oud Ade).

Ik wil me aanmelden voor Funtraining: sport&spel