De hondentrainers van Doderer Hondenschool

Wat begon als een hobby is uiteindelijk uitgegroeid tot een zelfstandige onderneming. In 1998 richtte Peter Doderer zijn eigen hondenschool op. Inmiddels zit ook oudste dochter Frances in ‘the business’ en grappen we dat we nu dan echt een familiebedrijf hebben 😉.

Kom je bij onze hondenschool trainen, dan krijg je les van een van ons! Met meer dan 20 jaar ervaring, de nodige diploma’s op zak en heel veel praktijkervaring in zowel lesgeven aan cursisten als wedstrijden en veldwerk met zijn eigen honden is Peter een doorgewinterde hondentrainer. Frances heeft haar eerste certificaten gehaald, heeft de smaak te pakken en is vastberaden nog veel verder het hondentrainersvak in te duiken! Bij ons krijg je dus altijd les van kundige en gediplomeerde instructeurs.

Honden zijn ontzettend leergierig. Net als mensen leert een hond het best wanneer de hond lekker in z’n vel zit en vrolijk is. Wij trainen dan ook met positieve beloningsmethoden. In de algemene groepstrainingen vind je bij ons geen hulpmiddelen zoals de clicker of de hondenfluit: het is namelijk zo belangrijk dat de hond in de basis eerst naar jouw (stem)commando’s leert luisteren! Ook slip-, rol- of kettinglijnen of andere correctiemiddelen zijn onnodig.

Om de hond jouw (huis)regels aan te leren, is er voor jou als eigenaar en verzorger van de hond een belangrijke taak weggelegd! Een flink portie geduld en een consequente opvoeding van jouw kant is een must! Iets nieuws aanleren gaat niet over een nacht ijs – denk zelf terug aan je school- of studietijd – dus gun je hond ook de tijd en ruimte om de woorden die jij uitspreekt te verbinden aan bepaalde bewegingen die de hond moet maken en zo te begrijpen wat je van hem/haar verlangd. Honden willen heel graag samen met hun baasje werken. De trainingen zijn er dan ook op gericht dat je vooral plezier beleeft aan de tijd die je bij ons op het trainingsveld staat. Samen met je hond trainen en lol maken, daar versterk je jullie onderlinge relatie mee!

Er is niets leukers om de hond op een positieve manier te motiveren te doen wat jij van hem/haar vraagt en dat de hond daar dan ook ontzettend veel plezier in beleeft! Het resultaat? Dat de hond nog veel vaker jouw commando’s op wil volgen. Een win-winsituatie!