Er zijn verschillende omstandigheden denkbaar om in plaats van een cursus in groepsverband de privéhondentraining te nemen. Bijvoorbeeld wanneer je de hond wilt laten wennen aan de bench, niet wilt dat de hond ongeoorloofd blaft elke keer wanneer de deurbel gaat of wilt leren niet meer te trekken aan de lijn tijdens het wandelen. Ook kan je mobiliteit een belemmering vormen om deel te nemen aan de groepstrainingen. Of komen de trainingstijden voor de groepslessen je net niet lekker uit. Voor al deze redenen biedt 1-op-1-begeleiding met privéhondentraining uitkomst.

Wat is er mogelijk tijdens een privéhondentraining?

Er is van alles mogelijk tijdens een privéhondentraining! We werken aan precies dat waar jouw behoefte ligt om de band tussen jou en je hond nog meer te versterken. We proberen zoveel mogelijk te helpen een passende oplossing te bedenken voor jouw specifieke situatie of probleem. Denk bijvoorbeeld aan:

In en om het huis:

• alle vragen die je hebt over de opvoeding van je pup in huis beantwoord krijgen in een 1-op-1-gesprek
  • basiscommando’s aanleren
  • hond leren wennen aan de bench
  • hond leren in- en uit de auto te stappen
  • hond leren traplopen
  • hond leren zwemmen
  • hele gezin/alle huisgenoten betrekken bij opvoeding hond
  • hond in omgang met andere gezinshond
  • hond in omgang met hond van familie/vrienden
  • wanneer je eigen mobiliteit/situatie je belemmert om naar een groepstraining te komen

Wandelen in de buurt/buiten:

• hond uitlaten zonder te trekken aan de riem
  • hond leren niet alles van de grond af te pakken
  • commando’s opvolgen
  • angsten van de hond buiten overwinnen
  • blaffen/agressie naar anderen buiten (mens en/of hond) verminderen
  • aandacht voor jou tijdens het wandelen
  • hond leren te komen wanneer je roept
  • ontspannen wandelen met vrienden/familie
  • ontspannen wandelen met hond(en) van vrienden/familie

Probleemgedrag:

• hond afleren te blaffen wanneer er bezoek is of de deurbel gaat
  • hond afleren op meubilair te springen/liggen/zitten
  • hond afleren spullen kapot te bijten
  • hond afleren te bijten bij spel met kinderen/volwassenen
  • voedselnijd
  • angst bij de hond in huis/buiten verminderen
  • stress bij de hond in huis/buiten verminderen
  • agressie bij de hond in huis/buiten verminderen

Samen privéhondentraining of alleen

Een vriend of vriendin met ook een hond die net als jij vragen heeft over de opvoeding van de viervoeter, een nestgenootje van jouw pup waarmee je graag samen wilt trainen of een andere hond in jouw omgeving waarmee je graag wilt dat jouw hond mee overweg kan. In overleg is het mogelijk om een privéhondentraining voor 2 of meer personen te boeken. Neem contact met ons op voor meer informatie en het maken van een afspraak.

Hoeveel privéhondentrainingen zijn er voor de hond nodig?

Deze vraag krijgen we ontzettend vaak van cursisten. Hoeveel privésessies je wilt en nodig hebt om jouw hond te helpen, is afhankelijk van de situatie en het gedrag dat de hond vertoond. Hoe beter jij het probleem of het gedrag van de hond dat je wenst aan te pakken kunt beschrijven, hoe beter wij een inschatting kunnen maken van de hoeveelheid lessen. Heb je meerdere zaken die je graag aan wilt pakken, dan is het raadzaam daar meerdere sessies voor te boeken. Dit omdat er in een privéhondentraining veel informatie en oefeningen op je af zullen komen. De rust en ruimte bewaren voor jezelf en je hond maakt het voor jullie beiden minder stressvol en vooral leerzaam! Vanwege de grote vraag naar onze privéhondentrainingen zitten we wekelijks snel volgeboekt, dus wanneer je meerdere sessies wenst is vooraf inplannen handig. Geen paniek als je echt niet weet wat je nodig hebt: we kunnen altijd van start met een eerste privéhondentraining. Mocht blijken dat je graag nog meer begeleiding wilt, dan is het altijd mogelijk een of meerdere vervolgafspraken te maken. We denken zoveel mogelijk met je mee en zijn daarin erg flexibel.

Hondentraining waar en wanneer het je uitkomt

Privéhondentrainingen zijn altijd op afspraak. Afhankelijk van de situatie die je graag tijdens de privétraining(en) wilt aanpakken, is het mogelijk om de training bij jou thuis te doen of op onze trainingslocatie van Doderer Hondenschool in het Ghoybos. Voor privétraining aan huis zijn wij werkzaam in regio Leiden, Leiderdorp, Voorschoten, Oegstgeest, Roelofarendsveen en Oud Ade. Hier rekenen wij geen extra reistijd of -kosten voor. Voor woongebieden daarbuiten worden wel reistijd en -kosten in rekening gebracht.

Nieuwsgierig naar de mogelijkheden? Neem contact op om de beste oplossing voor jouw situatie te bespreken.

Ik wil me aanmelden voor Privéhondentraining

• Info hond

• Info eigenaar

• Stel hier nog je vraag of geef aanvullende informatie over jezelf/hond