Samen met je hond op een sportieve manier bezigzijn? Dan is Honden-bootcamp echt iets voor jou! Streef je gezonde en actieve levensstijl na door zelf een bootcamp-sportles te volgen, waarbij je hond gewoon mee kan! Sterker nog, ook je hond wordt mentaal en fysiek uitgedaagd, zodat jullie allebei moe en voldaan naar huis gaan. Zelf gesport, de hond lekker vermoeid en de hond ook al uitgelaten. Een driedubbele-winsituatie!

hondenbootcamp
sporten-met-hond

Sportles voor jou, gehoorzaamheidstraining voor je hond

Tijdens Honden-bootcamp werken we aan jouw algehele conditie en tegelijkertijd aan de spanningsboog en gehoorzaamheid van de hond. Elke honden-bootcamples is een outdoor fitnessprogramma voor eigenaar en hond. Als eigenaar wordt jij sportief uitgedaagd met verschillende cardio-, kracht- en fitnessoefeningen. Terwijl jij lekker sportief bezig bent, werk je ook aan de relatie met je hond door middel van gehoorzaamheidstraining. En dit alles in de bosrijke omgeving van het Ghoybos!

hondenbootcamp-groepstraining
20231215_131142-vierkant

Hoe gaat bootcamp met de hond in zijn werk?

In deze cursus draait het om qualitytime met de hond. Op een actieve en speelse wijze wordt de samenwerking en relatie tussen hond en eigenaar versterkt.

Blessures willen we natuurlijk voorkomen. Daarom beginnen we elke les met een warming-up voor zowel hond als eigenaar. Zijn de spieren warm? Dan gaan we aan de specifieke oefeningen beginnen. Oefeningen voor de eigenaar worden afgewisseld met oefeningen voor de hond. Op die manier ben je samen effectief en efficiënt aan het trainen. Na een flinke trainingssessie is er ook nog tijd voor een cooling down.

Sport- en hondeninstructeur

Frances is naast hondentrainer ook sportinstructeur. In 2019 heeft zij haar CrossFit Level 1 Trainer certificaat behaald en heeft als functioneel fitness coach lessen gegeven. In Honden-bootcamp combineert ze beide disciplines om jou en je hond een ultieme sportieve beleving te geven.

Denk dus niet dat je er gemakkelijk afkomt met halfbakken push-ups of net iets eerder stoppen met de cardio-oefening, want Frances heeft alles in de gaten! 😉 Terwijl jij wordt begeleid om de sportoefeningen fysiek goed uit te voeren zodat je de juiste spieren aanspreekt, vragen we van de hond om de aandacht bij de eigenaar te houden, wat jouw hond mentaal erg vermoeid.

Voor wie is bootcamp met de hond geschikt?

• Je hond heeft minimaal een pupcursus en een gedrag- en gehoorzaamheidscursus gevolgd en beheerst daarmee basiscommando’s als zitten en liggen. Wil je als nieuwe cursist aansluiten bij een de hondenbootcamp-groep, dan dien je eerst een intake te boeken. Hiermee kunnen wij ons een goed beeld vormen van jou en je hond, om ervoor te zorgen dat jij en je hond in een passende groep kunnen komen trainen.
  • De honden blijven tijdens de bootcamp-les aan de lijn en bij de eigen eigenaar, maar ook op afstand is het belangrijk dat de hond sociaal is naar andere honden.
  • Het is fijn als de hond een beetje conditie heeft, maar daar kunnen we ook aan werken tijdens de les.
  • Ook belangrijk als je zelf een beetje conditie hebt 😉
  • En last but not least: je bent niet bang om een beetje vies te worden, conditie op te bouwen en misschien zelfs een beetje spierpijn te hebben aan het einde van de les #fitlife

Bang bij het horen van ‘push-ups’ of ‘een stukje rennen’? Geen paniek, er worden per oefening meerdere opties en schaalbaarheidsmogelijkheden gegeven voor zowel jij als je hond, dus je kunt altijd op eigen niveau meetrainen.

Om zowel eigenaar als hond goed te kunnen begeleiden, houden we kleine groepjes aan van maximaal 4 honden. Een les duurt 45 minuten, inclusief warming-up en cooling-down.

Verdere cursusinfromatie Honden-bootcamp

• Voor specifieke tijden en data, check onze agenda.
  • De cursus vindt plaats op en rond het hondentrainingsterrein van Doderer Hondenschool in het Ghoybos (Leiderdorp/Leiden/Oud Ade). We starten altijd op ons trainingsterrein en gaat de groepssamenstelling goed, dan zullen we de omgeving verkennen om meer uitdaging te bieden!

Ik wil me aanmelden voor Honden-bootcamp: samen sporten met je hond